Thursday, October 22, 2009

Samsung and China

The Wall Street Journal had a very interesting story today about Samsung's decision to build a production facility in China. The article relates how Samsung had been hesitant to manufacture in China because it was concerned about "involuntary knowledge transfer." I think it's a valid concern, and it explains why Samsung's most cutting-edge technology will remain in Korea.

Of course, it's not just cutting-edge technology from its research and development labs that Samsung should be worried about losing to Chinese rivals. There's no question that LCD televisions involve a substantial learning curve in the production process. That learning curve is a critical source of competitive advantage. One risk of manufacturing in China is that "spillovers" of those production learning curve effects will take place, giving upstarts a chance to easily "catch up" to much more experienced competitors - i.e. they might come down the learning curve more quickly than normally possible.

3 comments:

Brian said...

These corporations will never learn. In their quest to wring every last dollar of profit today, they consistently mortgage the future integrity of their knowledge capital. Samsung shareholders better hope the company has put controls in place, because the Chineese government certainly will not respect any trademarks, patents, etc.

VangelV said...

The consumers win big while producers have to learn to innovate and improve effectiveness if they want to survive. Isn't the free market wonderful?

almostakbl company said...

شركة تنظيف خزانات بجدة
يعتبر تنظيف الخزانات من الأشياء المهمة في حياتنا، فتنظيف الخزانات يجب أن يتم بصفة دورية حتي لا تتكاثر الميكروبات والجراثيم والطحالب الضارة في داخل الخزان، ويتم شرب واستعمال المياه بعد ذلك، وذلك يؤثر على صحة الأسرة وبالأخص صحة الأطفال المتواجدين في تلك الأسرة، فيجب الاهتمام بتنظيف الخزانات وصيانتها حتى يتم استخدامها في الشرب وفي الاستخدامات اليومية، فتخزين المياه لفترة طويلة داخل الخزان يؤثر على جودة المياه المتواجدة في داخله، لذلك يجب التوعية بخطر عدم تنظيف الخزانات لأن ذلك يؤثر على صحة الأفراد.
شركة تنظيف خزانات بجدة
لذلك خوفا على سلامة أفراد الأسرة، تقدم شركة المستقبل خدماتها لتنظيف الخزانات، فإذا لم يكن لديك الخبرة في عملية تنظيف الخزانات، وإذا كنت تحتاج إلى مساعدة في تنظيف خزانك، فيمكنك الاعتماد على شركة المستقبل لتقوم بهذا العمل بدلا منك، فالشركة لديها الخبرة الطويلة في مجال تنظيف الخزانات، تعتمد الشركة على العمالة المدربة والكفء والتي تقوم بعملية التنظيف على أكمل وجه، فالعمالة لديها الخبرة التي تؤهلها للقيام بهذه العملية، وذلك لأن سلامة أفراد الأسرة تهم الشركة.
شركة تنظيف خزانات جدة
تعتمد الشركة في عملية تنظيف الخزانات على مواد لا تؤثر على صحة الأفراد ولا تترك رواسب في الخزان، فيتم الاهتمام بمواد التنظيف المستخدمة في عملية التنظيف واختيارها بعناية فائقة حتى لا تؤثر في عملية التنظيف وحتى تتم عملية التنظيف على أعلى مستوى، يتم أيضا تطهير الخزانات والتأكد من عملية التنظيف والتطهير حتي يتم ملء الخزان مرة أخرى واستخدامه بطريقة طبيعة وبشكل آمن وبدون أي مشاكل أو أمراض قد تحدث للأسرة.
تنظيف خزانات المياه بجدة
لا تتعب نفسك في البحث عن المواد وعن الطرق المختلفة لتنظيف الخزان لأن أي خطأ منك قد يؤثر بالسلب على صحتك وصحة اسرتك، اتصل بشركة المستقبل
وسوف تقوم بكل الأعمال المجهدة عنك.